Nya koder för Min portfölj?
Har du tappat ditt användarnamn eller ditt lösenord? Har du finländska bankkoder så kan du få nya koder till Min portfölj från tjänstens inloggningssida.
Alternativt kan du logga in direkt i Min portfölj tjänsten med dina nätbankskoder eller mobilcertifikat och ändra lösenordet under fliken ”Datasäkerhet”.
Du kan även själv välja båda eller någon av följande alternativ som datasäkerhet:
• Du kan välja att du kan logga in till din Min portfölj tjänst endast med dina nätbankskoder. Då går det alltså inte att logga in med användarnamn och löseord mera.
• Du kan välja att alla dina inlösningar bör bekräftas med dina nätbankskoder.
Båda dessa val finns i Min portfölj under ”Datasäkerhet”.
Beställandet av ett nyt användarnamn eller lösenord till ett företag eller en minderårig kund kan göras av våran kundtjänst.
Ifall du har minsta aning om att ditt lösenord eller användarnamn har hamnat i fel händer finns det tre alternativ för åtgärder:
- Logga omedelbart in i Min portfölj -tjänsten, byt lösenordet och logga ut från tjänsten. Lösenordet är bra att byta med jämna mellanrum (åtminstone två gånger per år). Alternativt kan du även välja i våran nättjänst att inloggningen till Min portfölj tjänsten i fortsättningen enbart sker genom nätbankskoder, inte mera med användarnamn och lösenord.
- Ifall du vill stänga användningen av tjänsten med ditt lösenord och användarnamn, logga in till Min portfölj tjänsten och bryt användningen av tjänsten. När användningen av Min portfölj tjänsten med ditt användarnamn har brytits kräver en aktivering av användarnamnet kontakt med våran kundtjänst.
- Ta genast kontakt med vårran kundtjänst. Vår kundtjänst är tillgänglig vardagligen mellan kl 9-17 från numret 09 6817 8200