Kysymyksiä ja vastauksia  keyboard_arrow_down

Rahastoasioinnin tietoturvasta

Kysymyksiä ja vastauksia   |     29.10.2020   

Viimeaikaisten tietomurtojen ja varastettujen henkilötietojen valossa kysyisin: mitä keinoja Seligson & Co tarjoaa asiakkaidensa rahastoasioinnin turvaamiseksi? Jos henkilötunnukseni on päätynyt julkiseksi Internetiin, mitä voin tehdä estääkseni henkilötunnukseni väärinkäytön Seligson & Co:n palvelun avulla?

Rahastoasioinnin tärkein työkalu Seligson & Co Rahastoyhtiössä on asiakkaan henkilökohtainen Oma salkku -palvelu. Palvelun tietoturvaa voi kukin entisestäänkin parantaa sallimalla kirjautumistavaksi ainoastaan kirjautumisen verkkopankkitunnuksilla. Tämän voi valita ja muuttaa koska tahansa kirjautuneena palveluun kohdasta ”Tietoturva”.

Palvelussa on myös mahdollista valita käyttöön kirjautumisilmoitukset, jotka lähetetään asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen jokaisen Oma salkku -palveluun sisäänkirjautumisen yhteydessä.

Lunastustoimeksiantojen osalta voi valita vielä erillisen verkkopankkitunnistautumisen toimeksiannon vahvistamiseksi. Asetuksen voi valita kirjautuneena sivulta ”Tietoturva”. Mobiilisovellus Taskusalkun kautta ei voi antaa toimeksiantoja.

Asiakkuuden vastatiliä, eli pankkitiliä jolle lunastuksista saadut varat maksetaan, ei voi koskaan vaihtaa ilman vahvaa tunnistautumista.

Mikäli haluat lisäturvaa vieläkin enemmän, voimme pyynnön perusteella kirjata osaksi asiakastietoja, että mitään toimeksiantoja ja/tai asiakastietojen muutoksia ei saa ottaa vastaan muualta kuin Oma salkku -palvelun kautta. Asiakaspalveluumme voi koska tahansa olla yhteydessä tietosuojatusti Oma salkku -palvelun viestikanavan kautta.

Turvallista asiointia ja menestyksekästä sijoittamista toivottaen,

Kare Hallamaa